Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana rozrządu

    Witam Wszystkich.
    Od kilku dni jestem posiadaczem Octavi II FL z silnikiem 1.2 TSi, wersja Elegance doposażona w kilka ciekawych drobiazgów.
    Jak na razie samochód sprawia bardzo dobre wrażenie, byle tak dalej. Silnik może nie demon, ale do normalnej jazdy wystarcza znakomicie. Fabryczne audio ,,wymiata'' jedyne czego mi brak to DSG niestety.
    Pozdrawiam Wszystkich.
    Do zobaczenia na drogach!
    180 powodów do uśmiechu - RS Batman

  • #2
    Wymiana rozrządu

    Witam
    Pisze z prośbą o porade, kupiłem Octavie w grudniu, facet zarzekał sie, że rozrząd wymienił 25 tys km temu, obecnie ma 33tys od rzekomej wymiany, muszę wymienić siłowniczek od napinacza paska klinowego i zauważyłem ze owy pasek jest bardzo spękany, w głowie narodziła mi się taka myśl, że jeżeli ktos wymieniał rozrząd to zapewne wymieniłby tez pasek klinowy, więc podejrzewam, że wogóle nikt tam nie zaglądał, może sie i myle istnieje możliwość, że wsadzili jakiś badziew i popękał, ostatnio w portfelu krucho a kompletny rozrząd kosztuje 470zł, wiec zastanawiam sie czy zrzucić pasek i sprawdzić rolki, jak bedą ok to wymienić sam pasek dla bezpieczeństwa, bo może jednak był wymieniany

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez wolas
      że jeżeli ktos wymieniał rozrząd to zapewne wymieniłby tez pasek klinowy
      a to niby dlaczego?
      ja nie wymieniałem.

      oczywiście nie wiem czy facet rozrząd wymieniał, nawet jak pokaże rachunki to tego nie wiemy.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        myślicie, że to dobry pomysł żeby ewentualnie jak rolki beda dobre wymienić sam pasek

        Komentarz


        • #5
          tylko komplet, przecież dopiero co autko kupiłes wiec zamierzasz pewnie nim pojeździc.

          jak robic to raz a porzadnie.

          Komentarz


          • #6
            Kolego pamietaj, że jeśli kupujesz uzywany samochód to pierwsza rzeczą którą się robi to jest właśnie wymiana rozrządu i oleju. Bo uwierz mi nikt nie robi takich rzeczy jeśli nosi sie z zamiarem sprzedaży. Bezpiecznie jest więc wymienić sobie niz później robic remont silnika. Ale oczywiście decyzja należy do użytkownika.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez wolas
              rolki beda dobre wymienić sam pasek
              Wszystko okaże się dopiero jak mechanik rozbierze rozrząd . Jeżeli wszystko jest nowe to są dwie szkoły
              1 . Jak już rozbierze rozrząd to lepiej wszystko wymienić
              2 . Dla oszczędnych jak jest wszystko nowe wymienić tylko pasek
              Najlepiej jak mechanik sam podejmie decyzje bo w razie czego to on odpowiada
              Zamieszczone przez wolas
              że jeżeli ktos wymieniał rozrząd to zapewne wymieniłby tez pasek klinowy,
              W 99% każdy wymienia też pasek wielorowkowy .U mnie po 90 tyś pasek rozrządu nie był prawie wcale umęczony natomiast wielorowkowy wołał już o wymianę

              Komentarz


              • #8
                wolas, wymienia się zawsze komplet. Ja dodatkowo wymieniam jeszcze pasek wielorowkowy za jednym razem
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz


                • #9
                  w przyszłym tygodniu rozbiore zobacze i przemyśle sprawę, , zaraz po zakupie powymieniałem wszystkie oleje filtry, oprucz paska welorowkowego bo czekałme na dostarczenie amortyzatorka żeby dwa razy nie rozbierac,mam ochote wymienić wszystko bo lubie mieć wszystko sprawne i pewne, no ale kasa a jakoś ostatnio kiepsko przędze, ale może dam rade

                  jeszcze mam pytanko, bo jak byłem w sklepie to koles powiedział mi, że są dwa typy, które maja 3 i 4 rolki, da sie to jakos sprawdzić bez rozbierania? myslicie, że 470zł to dużo za rozrząd bodajże z firmy INA

                  Komentarz


                  • #10
                    jak kupiłem furę to była coś 20-30 tyś po rozrządzie robionym w ASO w Niemczech (wpis w książce), tak czy siak rozrząd wymieniłem - i okazało się, że faktycznie rozrząd był robiony kompletny razem z pompą wody, miałem nawet przez chwilę myśl aby założyć stare graty z powrotem do auta włożyć, ale jak wziąłem w ręce rolkę napinacza (chyba DENSO) to miała już spore luzy i jeżeli bym ją z powrotem założył to chyba bym po nocach nie spał

                    rozrząd to znowu nie majątek - wymień komplet i miej to z głowy

                    Komentarz


                    • #11
                      Panowie przesądzone, wymieniam wszystko, doradźcie co najlepiej kupić, w rozsądnej cenie, ile rolek ma mój rozrząd 3 czy 4 silnik 1.9TDI AGR, dajcie jakieś wskazówki ponieważ nie wymieniałem jeszcze rozrządu w silniku wysokoprężnym, jak już to tylko w benzyniakach

                      Komentarz


                      • #12
                        wolas, dobra firma to SKF. Poczytaj też ten temat:
                        Forum - Octavia Club Polska
                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                        Komentarz


                        • #13
                          wolas, było wiele tematów o wymianie rozrządu, nawet podane było jak i co zrobić.

                          Nie chce Ci się chyba poszukać :roll:

                          Forum - Octavia Club Polska

                          Komentarz


                          • #14
                            zakupilem dzisiaj kompletny rozrząd firmy INA oraz pompę wody RUVILLE
                            całość 580zł, teraz czekam na chwilkę czasu

                            [ Dodano: Czw 01 Mar, 12 17:24 ]
                            zdziwiło mnie, że w pudełku rozrządu wszystki rolki jak i pasek sa firmy INA a napinacz LINES, nie wiecie dlaczego tak jest? pompe kupiłem firmy DOLTZ, macie jakies złe wspomnienia z tymi producentami?

                            Komentarz


                            • #15
                              ja narazie zamówiłem pasek continentala i pompe dotza miała być skf ale ta jest podobna jakosciowo i tańsza jeszcze rolka i tłumik drgań i w sobote zaczynam zabawe bo ucieka mi płyn z pod pompy wody
                              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                              JEST
                              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                              octavia 2 2.0TDI BKD

                              Komentarz


                              • #16
                                ja mogę polecić pompę wody HEPU, zakupiłem taką i jestem zadowolony, widać nawet jak się ją weźmie do ręki, że jest dobrze zrobiona. kupić ją można w większości sklepów moto, wygląda to tak - pompa, a jakość nieporównywalnie lepsza niż w przypadku chińskich no-name'ów z allegro.

                                Komentarz


                                • #17
                                  wolas, ja po zakupie wrzuciłem komplet rozrządu INA, pasek Dayco (ostatnio w ASO widziałem, że w oryginalnym zestawie rozrządu był pasek Dayco więc chyba Skoda też je wrzuca) i pompa Ruville. Na tym zestawie mam już zrobione prawie 70 tyś. więc mogę polecić. Zapłaciłem chyba poniżej 600zł.
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    nie wiem czy skoda wrzuca dayco czy conti tech albo gates :diabelski_usmiech ja kupiłem contitech,dolz,ina
                                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                    była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                    2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                    JEST
                                    megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                    octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                    octavia 2 2.0TDI BKD

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      adi747, nikt tego nie wie chyba oprócz samej fabryki. Piszę tylko o tym co widziałem na półkach w salonie Skody, a leżały tam paski Dayco. Na następną wymianę rozrządu za 20 tyś kupuję wzmocniony Conti,
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        ja wymieniałem na ORI rozrządzie i mogę powiedzieć, że rzeczy były DAYCO, INA Contitech
                                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Z ORI pasków spotkałem się z Dayco i Gates, rolki idą INA, w rolkach do gr. VW, u pakowacza Rouville widziałem tylko INA/Litens.
                                          PS. ciekawe czy to co idzie na pierwszy montaż jest takiej samej jakości jak aftermarket, wątpię.
                                          Konrad
                                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                          90 konny AGRessor
                                          PerfectServiceBy DGW
                                          WhitePride :smokedevil

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez konkon
                                            PS. ciekawe czy to co idzie na pierwszy montaż jest takiej samej jakości jak aftermarket, wątpię.
                                            Czyli co, pasek wymieniać wcześniej niż po przejechaniu 90 tyś. km?
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez konkon
                                              Z ORI pasków spotkałem się z Dayco i Gates, rolki idą INA, w rolkach do gr. VW, u pakowacza Rouville widziałem tylko INA/Litens.
                                              PS. ciekawe czy to co idzie na pierwszy montaż jest takiej samej jakości jak aftermarket, wątpię.
                                              Pracowałem kilka lat w dwóch fabrykach części samochodowych znanej europejskiej marki, produkującej części OEM (pierwszy montaż), OES (oryginalna część zamienna z logiem producenta samochodu) i IOES (wewnętrzny OES - część zamienna z logiem producenta części). Z jakością poszczególnych grup było różnie - w pierwszej fabryce: OEM - 100% spełnionych wymagań klienta, OES - II gatunek, czyli drobne niezgodności z normą OEM, IOES - 110% norm OEM
                                              Druga fabryka (inny rodzaj produktu), typy OEM/OES/IOES analogiczne, ale jakość juz inaczej brana pod uwagę - OEM - 100% normy klienta, OES - identyczne jak OEM, tyko opakowanie ładne, IOES - produkcja pod kilkoma markami własnymi - wymagania jak wOEM, tyle że gorsze materiały np. tańsza i mniej trwałą guma na pióra wycieraczek, niektóre elementy, które w OEMie były metalowe, na IOES były robione z tworzywa itp.

                                              Czyli podsumowując, nie ma reguły. Raz aftermarketowa część jest lepsza niż "ori" z tej samej linii produkcyjnej, innym razem producent na aftermarket "puszcza" gorszy produkt (ale też i cena w sklepie jest sporo niższa w porównaniu z "ori"). Jednak, zupełnie obiektywnie na to patrząc, to produkty znanych koncernów są z reguły bardzo zbliżone do oryginałów, szczególnie, że te same koncerny produkują te oryginały.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                parasite, przy poprawnym montażu i braku kontaktu z płynami 90 musi spokojnie wytrzymać. Gorzej jak jest wyciek oleju na pasek, zwulkanizuje się i będzie nieciekawie. Przy spokojnej jeździe można i 100 tys. zrobić.
                                                barths, Ja mam info jak to wygląda przy oponach
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  cholera wie ja w sumie dayco nigdy nie kupowałem bo mam przekonanie do innych firm :diabelski_usmiech być może dayco to takie coś jak gates ale tańsze lub skoda zakłada na pierwszy raz żeby przyoszczędzić nie wiem jaka to polityka
                                                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                                  była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                                  2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                                  JEST
                                                  megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                                  octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                                  octavia 2 2.0TDI BKD

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X